Laque
Ton de Rooij Verf – Spuiterijen bestaat 40 jaar. Alleen, ze bestaan niet meer. Dat zit zo. Mathieu de Rooij, directeur en zoon van de oprichter, vond het tijd voor wat nieuws. Nieuw logo, nieuwe huisstijl, nieuwe slogan, nieuwe inrichting. En een nieuwe naam. Of we daarmee wilden helpen. Samen met Remy van Sobriquet maakte we een plan van aanpak voor de rebranding. Aan de hand van gesprekken en vragenlijsten brachten we de merkessentie van Ton de Rooij naar de oppervlakte. Die Remy vervolgens vertaalde naar merkwaarden, een corporate story en de tagline Lak- en vakwerk.
Een naam had Mathieu stiekem al: Laque. Lak met ‘que’, want ze doen de dingen graag anders dan anderen. Aan ons de schone taak om Remy’s teksten en Mathieus naam te vertalen naar een opvallende en onderscheidende huisstijl. Eentje die precies vangt waar het bedrijf al 40 jaar voor staat. Je ziet het resultaat op www.laque.nl. De website en huisstijl hebben wij gemaakt, de teksten zijn door Sobriquet geschreven.
Logo | Branding | Ontwerp | Blogs | Website | Advertenties | Gevelreclame